Fraktpolicy

Vårt mål är att säkerställa en sömlös och transparent leveransprocess för din bekvämlighet och tillfredsställelse. Nedan följer detaljerna i vår leveransprocess.

FRAKTKOSTNADER

- Inom Sverige: Fri frakt på alla beställningar.

- Inga dolda avgifter: Alla kostnader anges tydligt i kassan.

TID FÖR BEHANDLING AV ORDER

- Sista beställningsdag: 22:00 (CET).

- Hanteringstid (dagar): Beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar, måndag till fredag.

- Transittid (dagar): 5-7 arbetsdagar.

- Total leveranstid: Det tar totalt 6-9 arbetsdagar att få din beställning.

- Helgbeställningar: Beställningar som görs på helger behandlas nästa arbetsdag.

- Arbetsdagar: Försändelser sker måndag till fredag.

- Anmärkningar: Leveranstiderna är uppskattningar och kan variera på grund av externa faktorer som väderförhållanden och transportproblem.

FRAKTPROCESS

- Pålitliga kurirtjänster: Vi skickar via DHL och FedX.

- När du har lagt din beställning får du ett bekräftelsemeddelande. Det tar oss 1-2 arbetsdagar (mån-fre) att behandla beställningen och om du gör beställningen före kl. 22.00 (CET) börjar vi arbeta med den samma dag.

- När vi har skickat din beställning skickar vi ett e-postmeddelande med spårningsinformation och din spårningskod. Du kan spåra din beställning via vår sida Spåra din beställning med hjälp av spårningskoden som du fick i e-postmeddelandet. Normalt tar det 6-9 arbetsdagar (mån-fre) innan beställningen når dig.

AVBESTÄLLNING AV ORDER

- Vi förstår att planer kan förändras. Om du behöver avbeställa eller ändra din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt.

- Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose din begäran, men observera att vi inte kan garantera en avbeställning när din beställning har behandlats.

FÖRFARANDE FÖR SAKNADE FÖREMÅL

- Rapportering av saknade föremål: Ta bilder av problemet och kontakta oss inom 7 dagar efter att du har mottagit ditt paket via info@swissfellas.se

- Lösning: Vi hjälper dig att hitta varorna, om de är förlorade skickar vi antingen en ersättningsvara eller erbjuder återbetalning.

RETURPOLICY & LEVERANSKOSTNADER

- Returer: Returer accepteras inom 30 dagar från LEVERANSDATUM.

- Villkor för returer: Varorna måste vara oanvända, oskadade och returneras i originalförpackningen. Personliga artiklar kan inte returneras.

- Kostnader: Fraktkostnader för retur är kundens ansvar om inte varan är defekt eller inte enligt beskrivningen. I händelse av skadad eller felaktig produkt kommer SwissFellas att täcka returfraktkostnaderna.

- För kund ånger: Den faktiska kostnaden för returleverans debiteras kunden. Detta gäller när kunden köpte fel produkt, varan inte passar eller om de inte längre vill ha varan.

- Återbetalning: Återbetalningar behandlas inom 5 arbetsdagar efter mottagandet av returen och återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden.

RESTOCKERINGSAVGIFT

- Ingen återställningsavgift: SwissFellas tar inte ut någon återställningsavgift för några returer.

Kundtjänst:

Webbplatsens namn: SwissFellas
Företagets namn: SwissFellas

E-post: info@swissfellas.se
Telefon: +31645207957
Adress: Duivendrechtsekade 50, Amsterdam, Noord-Holland, 1096 AH, Nederländerna

Vår kundtjänst är tillgänglig på följande tider

Måndag till fredag: 9:00-17:00 (CET)
Lördag och söndag: stängt (CET)

Vi försöker alltid att svara inom 2 arbetsdagar.

Om du har några frågor, vänligen besök vår sida ”Vanliga frågor (FAQ)”.