Vanliga frågor (FAQ)

Allmänna frågor

Var är SwissFellas baserat?

SwissFellas är registrerat i Nederländerna, med vår företagsadress på Duivendrechtsekade 50, Amsterdam, Noord-Holland, 1096 AH, Nederländerna. Vår verksamhet och kundservice fokuserar på den svenska marknaden.

Hur kan jag kontakta SwissFellas?

Du kan kontakta oss via:

  • E-post: info@swissfellas.se
  • Telefon: +31645207957
  • Kontaktformulär: Klicka här
  • Kundtjänst: måndag till fredag Måndag till fredag mellan kl. 9.00 och 17.00 (CET).
  • Kundtjänsten svarar inom 24 till 48 timmar under arbetsdagar.

Vilka är era öppettider för kundservice?

Vår kundtjänst är tillgänglig måndag till fredag mellan kl. 9.00 och 17.00 ( CET).

Konto & Beställning

Behöver jag ett konto för att göra en beställning?

Nej, du kan göra en beställning som gäst. Men om du skapar ett konto kan du spåra beställningar, spara inställningar och snabba upp framtida utcheckningar.

Hur gör jag en beställning?

  • Bläddra på vår webbplats och välj önskade produkter.
  • Lägg till varor i din kundvagn.
  • Fortsätt till kassan.
  • Ange dina leverans- och faktureringsuppgifter.
  • Välj en betalningsmetod och slutför beställningen.

Hur kan jag spåra min beställning?

När du har lagt en beställning får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer och instruktioner för att spåra din beställning på vår webbplats på sidan Spåra din order.

Kan jag ändra eller avbeställa min beställning efter att jag har lagt den?

Ja, du kan ändra eller avbeställa din beställning. Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du har lagt beställningen. Om beställningen har behandlats kan den inte längre ändras eller avbeställas.

Betalning

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Kredit-/Debetkort: Visa, MasterCard, Amex

Är min betalningsinformation säker?

Ja, alla transaktioner på SwissFellas krypteras med hjälp av avancerad SSL-teknik för att garantera integritet och säkerhet. Vi lagrar inte känsliga betalningsuppgifter.

Kan jag använda flera betalningsmetoder för en och samma beställning?

Nej, för närvarande accepterar vi endast en betalningsmetod per beställning.

Frakt

Vart skickar ni till?

För närvarande skickar vi endast till adresser inom Sverige.

Hur mycket kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar inom Sverige.

Hur lång tid tar leveransen?

  • Hanteringstid (dagar): 1-2 arbetsdagar
  • Transittid (dagar): 5-7 arbetsdagar
  • Total leveranstid (dagar): 6-9 arbetsdagar

Vilka kurirtjänster använder ni för frakt?

Vi skickar med DHL och FedEx, vilket garanterar pålitliga och snabba leveranser.

Erbjuder ni försäkrad frakt?

Ja, alla försändelser är försäkrade. Om ditt paket försvinner eller skadas under transporten, vänligen kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

Returer och återbetalningar

Vad är er returpolicy?

Du kan returnera varor inom 30 dagar från leveransdatumet. Varorna måste vara oanvända, oskadade och i sin originalförpackning. Personliga artiklar kan inte returneras.

Tar ni ut en återställningsavgift för returer?

Nej, vi tar inte ut någon återställningsavgift.

Vem betalar för returfrakten?

  • Om varan är defekt eller felaktig täcker SwissFellas returfraktkostnaden.
  • För returer som kunden ångrar (t.ex. fel produkt som beställts, inte längre behövs) är kunden ansvarig för returfraktkostnaden.

Hur lång tid tar det att behandla en återbetalning?

Återbetalningar behandlas inom 5 arbetsdagar efter mottagandet av den returnerade varan. Beloppet kommer att återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden.

Hur initierar jag en retur?

För att påbörja en retur, kontakta oss på info@swissfellas.se med ditt ordernummer och anledningen till returen. Vi kommer att tillhandahålla detaljerade instruktioner om hur du returnerar din vara.

Sekretess och säkerhet

Hur skyddar SwissFellas min personliga information?

Vi använder branschstandardiserade säkerhetsåtgärder, inklusive SSL-kryptering, för att skydda din personliga information. Dessutom följer vi Sveriges dataskyddsbestämmelser.

Vilken personlig information samlar ni in?

Vi kan komma att samla in följande information:

  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Fakturerings- och leveransadresser
  • Betalningsinformation (behandlas på ett säkert sätt)

Delar ni min information med tredje part?

Vi kan komma att dela din information med betrodda tredjepartsleverantörer för orderhantering, frakt och betalningsändamål. Vi säljer inte din information till tredje part.

Kan jag begära ut mina personuppgifter eller få dem raderade?

Ja, du kan begära tillgång till, uppdatera eller radera dina personuppgifter genom att kontakta oss på info@swissfellas.se.

Cookies och spårning

Använder ni cookies på er webbplats?

Ja, vi använder cookies för att förbättra din surfupplevelse, tillhandahålla analyser och komma ihåg dina preferenser. För mer information, se vår cookiepolicy på vår sida om integritetspolicy.

Kan jag inaktivera cookies?

Ja, du kan inaktivera cookies via inställningarna i din webbläsare. Det kan dock hända att vissa funktioner på vår webbplats inte fungerar korrekt om cookies inaktiveras.

Juridik och efterlevnad

Vilka är era villkor och bestämmelser?

Du kan se våra detaljerade allmänna villkor på vår webbplats. Genom att använda vår webbplats och göra en beställning godkänner du dessa villkor.

Annonsering och samarbetspartners

Visar ni annonser från tredje part?

Ja, vår webbplats kan innehålla annonser från tredje part. Vi ansvarar inte för innehåll, riktighet eller erbjudanden från dessa tredje parter.

Kan jag bli en affiliate av SwissFellas?

Vi erbjuder för närvarande inte ett affiliateprogram, men detta kan komma att ändras i framtiden. Håll ögonen öppna för uppdateringar.

Andra kunder

Erbjuder ni presentkort?

För närvarande erbjuder vi inte presentkort.

Kan jag begära en personlig artikel?

Ja, vi erbjuder personliga artiklar. Observera dock att personliga artiklar inte kan returneras om de inte är defekta.

Har ni fysiska butiker?

Nej, SwissFellas är en butik som endast finns online.

Kundtjänst:

Webbplatsens namn: SwissFellas
Företagets namn: SwissFellas

E-post: info@swissfellas.se
Telefon: +31645207957
Adress: Duivendrechtsekade 50, Amsterdam, Noord-Holland, 1096 AH, Nederländerna

Vår kundtjänst är tillgänglig på följande tider

Måndag till fredag: 9:00-17:00 (CET)
Lördag och söndag: stängt (CET)

Vi försöker alltid att svara inom 2 arbetsdagar.

Om du har några frågor, vänligen besök vår sida ”Vanliga frågor (FAQ)”.